Centrepoint represents the Landmark Group’s strategy to synergize its core retail concepts, Babyshop, Splash, Shoemart, and Lifestyle, under one identity, thereby projecting a single fashion destination for an aspiring generation of shoppers. The most visible benefit of this convergence has been the enhanced design and stimulating shopping experience for consumers. Centrepoint offers the same great value for money in a visually exciting destination for the whole family. It is shaping consumer perceptions, increasing brand worth and fuelling future growth for the group in the mid-market retail section. First launched in Kuwait in 2005, Centrepoint already has 140 stores across UAE, Saudi Arabia, Kuwait, Oman, Bahrain, Qatar and Lebanon. As part of its efforts to provide greater convenience to customers in the UAE, Saudi Arabia and Bahrain the fashion retailer has its e-commerce platform
Website | Facebook | Twitter | YouTube | Instagram
حول “سنتربوينت”
يعكس “سنتربوينت” استراتيجية مجموعة لاندمارك الرامية إلى توحيد مختلف مفاهيم وعلامات التجزئة الأساسية التابعة لها، وهي “محل الأطفال” و”سبلاش” و”شومارت” و”لايف ستايل”، تحت مظلة هوية واحدة بهدف توفير وجهة تجزئة متناغمة تلبي تطلعات المتسوقين من كافة الأجيال والأعمار والأذواق. وتتمثل الفائدة الأكبر من هذا التناغم في تحسين التصاميم وتوفير تجربة تسوق مشجعة للعملاء. يقدم “سنتربوينت” قيمة ممتازة مقابل ما يتم شراؤه ضمن وجهة جذابة واحدة تحتضن كافة أفراد العائلة. كما يسهم في رسم تصورات المستهلكين وتعزيز قيمة العلامات التجارية وتحفيز النمو المستقبلي للمجموعة في قطاع التجزئة. وكان “سنتربوينت” قد انطلق لأول مرة في الكويت بعام 2005، ولديه حالياً 140 متجراً في أنحاء الإمارات والسعودية والكويت وعُمان والبحرين وقطر ولبنان. وقد أطلق “سنتربوينت” منصة تجارة إلكترونية خاصة به عبر الموقع centrepointstores.com في إطار جهوده المستمرة لتعزيز راحة العملاء في الإمارات والسعودية والبحرين.